Velkommen !

Så flott at akkurat du stakk innom.
Er glad for ditt besøk.
Legg gjerne igjen en hilsen eller komentar
om du vil.

lørdag 15. oktober 2011

Å være mamma...........


Tenk alle de ørsmå sekunder
Tenk alle de ørsmå sekunder
du gir meg
et pust av tid
lille venn
hver stund er en hyllest til livet
som aldri vil
komme igjen

Men samle dem vil jeg
hvert eneste ett
og tre dem som perler
på snor
Slik at jeg kan minnes
dem om igjen
den dagen min lille
er stor.
 (Ukjent)
 
Jentene mine. En liten og en stor.


Å være mamma
Å være mamma
Å ha det travelt
Å pusse neser
Å tørke hender
Å vaske «fjeser»
Å bytte bleier
Å lappe bukser
Å synge viser
Å tørke tårer
Å sette plaster
Å være dommer

Å være mamma
kan være slitsomt
når huset flyter
og ryggen verker
og alle venter
at mamma ordner

Å være mamma
og alltid svare
når alle roper
og alle maser
Å skape minner
og gode vaner
Å være ærlig
og streng og kjærlig
Å være mamma
det er så viktig
Å være mamma
ja – det er herlig!

 
(Ukjent)









Heidi.

1 kommentar: