Velkommen !

Så flott at akkurat du stakk innom.
Er glad for ditt besøk.
Legg gjerne igjen en hilsen eller komentar
om du vil.

søndag 21. august 2011

Vi har ei tulle....

 
 
Vi har ei tulle
Vi har en tulle med øyne blå
med silkehår og med ører små
og midt i fjeset
en liten nese
så stor som så 

Så bløt som fløyel er hennes kinn
og hun er deilig og tykk og trinn
med dukkehender
og to små tenner
i munnen sin

Og hun kan bite i sine tær
og hun kan danse foruten klær
og hun kan spise
og stå og vise
hvor stor hun er

Og tulla rusker i pappas hår
og ler og vinker til den som går
og baker kake
og lar oss smake
på alt hun får

I baljen plasker hun, kan du tro!
Vi hører aldri hun skriker nó
Nei, jamen skulle
du se vår tulle
hvor hun er god! 
 
 
 
Denne sangen sang jeg for lillejenta første 
gang på sykehuset.
Og hver gang jeg synger eller spiller den, så er det akkurat som om hun lytter.
At hun liksom kjenner den igjen.
 
Synes den er så fin.
Husker jeg sang den for den største jenta mi også.
 
Jeg sang ganske mye for de to eldste.
Noe de likte veldig godt når de var små.
Men etterhvert som de ble større så 
fikk jeg da ærlig høre at jeg ikke akkurat hadde den beste sang stemmen.
Så jeg får synge og kose meg nå før
hun blir så stor at hun kan uttale seg :)))





Heidi.

 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar