Velkommen !

Så flott at akkurat du stakk innom.
Er glad for ditt besøk.
Legg gjerne igjen en hilsen eller komentar
om du vil.

mandag 19. september 2011

For gammel ?

Jeg er for gammel.

Det er det inntrykket jeg får når jeg møter folk.
Når jeg er ute å triller, og personer kommer bort og lurer på om det er barnebarnet mitt.

Folk spør hvor gammel jeg er.
Er det vanlig å gå rundt og spørre alle nybakte mødre om hvor gamle de er?

Enkelte sier at det er modig av meg å begynne på nytt med små barn i min alder.

Er jeg virkelig så gammel.

Føler meg ikke gammel.
Føler at jeg har mer å gi ett lite barn nå enn når jeg fikk første barnet.
Har mer ro og tålmodighet i meg.

Hvis folk føler seg gamle når de passerer 40, så burde de kanskje få seg barn.
Da vil de garantert føle seg ung og levende.

Kjenner jeg blir provosert av alle negative kommentarer.
Folk mener det nok ikke vondt.
Men kan de ikke da bare gratulere å se på nydeligheten uten å nevne noen alder.......

Det er klart at det er dokumentert at sjansen for å få ett barn med "feil" på øker med alderen.
Men den garantien har du ikke som ung heller.


Måtte bare frigjøre noe frustrasjon.



Jeg er ikke gammel,
jeg er verdens heldigste  unge trebarns mamma!


Her er de to største gullene når de var 9 og11 år.
Grøøøøø           er ett populært ord for tiden.

Akoo...         Spennende å høre seg selv lage lyder.
Hendene har funnet veien til munnen, og det er om å gjøre å få alle fingrene inn samtidig.


Minstejenta har rukket å bli 9 uker.
Hun smiler og lager lyder.
Hun simpelthen elsker å føre en lang samtale.


Så heldig jeg er som får oppleve dette.
Heidi.

4 kommentarer:

  1. Synes ikke at du er for gammel mamma! Synes egentlig ikke at du er gammel i det hele tatt, bare drit i hva folk måtte tenke. Jeg er glad i deg! :)

    SvarSlett
  2. Så snill du er vennen.
    Kjempeglad i deg :)

    Var bare litt irritasjon som måtte ut.
    Det hjalp :)

    SvarSlett
  3. Kjære Heidi - du er jo ikke for gammel til noe som helst!
    For en lykke å få lov til å bli mamma igjen, og for en heldig baby som har deg til mamma.
    Folk må passe sine egne saker!
    God klem!

    Ps gleder meg til å se dere alle tre på søndag:)

    SvarSlett
  4. Er det ikke slik vi mennesker er? Blander oss oppi alt mulig rart. Hvem har noe med hva du gjør og ikke gjør??? Du tok et valg om å få barn i voksen alder, andre gjør det ikke. Stiller du spørsmålstegn ved dem?? Nei, det tror jeg ikke.

    Og ikke spør man hvor gamle mammaer er heller. Kos deg du :)

    SvarSlett