Velkommen !

Så flott at akkurat du stakk innom.
Er glad for ditt besøk.
Legg gjerne igjen en hilsen eller komentar
om du vil.

mandag 12. mars 2012

Pasta Carbonara .

I dag blir det pasta Carbonara her i huset.
En av mine mange favoritter.

Jeg bruker fersk tagliatelle i dag.
Ønsker meg pastamaskin så jeg kan lage pastaen selv.
Men foreløpig blir det ferdigkjøpt :)

Sausen består av:

Til 2 pers.

2 eggeplommer
2 dl fløte
2 toppete spiseskjeer med Philadelphia kremost med hvitløk og urter
litt salt
nykvernet pepper
litt finhakket chili
finhakket persille
finhakket gressløk
(tørkede urter fungerer også bra)


Alt røres sammen til en glatt røre.






Når pastaen er ferdig kokt,
helles kokevannet av.
Sett gryten på platen igjen og hell over
sauserøren.
Rør sausen rundt pastaen.

Den varme pastaen gjør at sausen umiddelbart tykner og det
er klart for servering. 


Serveres med masse nykvernet pepper.
Hvitløksbaguetter smaker godt til :)
 

Så langt er det en perfekt vegetarisk rett. (Kjære datter) :)


Men jeg liker og drysse sprøstekt bacon terninger over.











Snadder :)







Vel bekomme !





Heidi.

2 kommentarer:

  1. Ja, dette må jeg prøve å lage i nær framtid. :)

    SvarSlett
  2. Dette så godt ut:) kanskje jeg skal ha det i dag?
    Ha en fin dag dere!!
    Klem

    SvarSlett